Yhdistys ja vertaistuki

Tarjoamme jäsenillemme mahdollisuuden yhdessä tekemiseen, jakamiseen, tasavertaiseen kohtaamiseen ja rinnalla kulkemiseen, vertaistukea.  Vertaistuki on omaehtoista, yhteisöllistä tukea sellaisten ihmisten välillä, jotka ovat kokeneet samankaltaisia asioita tai elävät samanlaisessa elämäntilanteessa. Vertainen ei saa toiminnastaan palkkaa ja vertaistuki onkin yksi vapaaehtoistoiminnan muoto. Vertaistuen tärkeä merkitys on tutkimuksin ja kokemuksin todennettu ja on yhdityksen toiminnan kulmakiviä.

Vertaistukea on monenlaista: ryhmät, kerhot ja toiminnalliset kurssit, joissa on mahdollista jakaa ja kokea asioita useamman vertaisen kanssa. Kaikille tämä ei ole sopivin tai ainakaan ainoa toivottu vaihtoehto. Joillekin kahdenkeskinen keskustelu vertaistukihenkilön kanssa helpottaa oloa ja tilannetta parhaiten.

YHDISTYKSEN VERTAISTUKIHENKILÖT

Vertaistukihenkilö tuntee sydänpotilaan arjen oman sydänsairautensa tuomalla kokemuksella.
Hänet on koulutettu vapaaehtoistyöhön ja hän voi auttaa ja rohkaista sairastunutta uudessa elämäntilanteessa. Ota rohkeasti yhteyttä! Jokainen askel vie eteenpäin. Usein helpottaa, kun joku joka on kokenut saman sairauden, kulkee rinnalla. Voit halutessasi jakaa kokemuksia, kertoa omasta tilanteestasi tai vain kuulla rohkaisevia tarinoita elävästä elämästä. Sen mukaan mikä sinusta tuntuu hyvältä.

Tampereen Sydänyhdistyksen vertaistukihenkilöt

1. Klaus Lönnström (flutter, ablaatio, pallolaajennus, ohitusleikkaus)
    klaus.lonnstrom@gmail.com                                040 573 6891

2. Anneli Gröndahl (ohitusleikkaus)
    grondahl1@suomi24.fi                                           040 836 3563

3. Veikko Toivio (pallolaajennus)
    veikko.toivio@icloud.com                                     050 542 0560

Tarvittaessa kaikki koulutetut Suomessa toimivat sydäntukihenkilöt ovat käytettävissä yhdistys- ja paikkakuntarajoista riippumatta.

Vertaistuki

Yhdessä tekeminen ja asioiden jakaminen auttaa monia uudessa elämäntilanteessa