Uusi vapaaehtoinen! Tervetuloa Kristin

Toiminta

Aktiivisuus palkitaan ja aina voi löytää kiinnostavaa ja motivoivaa tekemistä, kun on iloinen, innokas ja yritteliäs. Kristin Suorsa on.

Kesällä hän oli suunnittelemassa Hämeenpuiston puistofiestaa yhdistykselle. Siellähän meidän hyvän ja huonon sydämen mökit kertoivat kurkistajille totuuden: jokainen voi itse pitää huolta sydämensä kunnosta. Ehdon tahdoin ei itselleen kannata huonoa oloa hankkia.

Kristin on ollut myös suunnittelemassa Oman elämänsä luotsi- ja Stoppi liikkumattomuudelle- hankkeita.

Parhaillaan hän on marraskuun alkuun meillä työkokeilussa. Hänen vastuullaan on Elintaparemontti- kurssi. Monipuolinen kurssi sisältää tietysti teoriatietoa, mutta myös liikuntalajien kokeiluja, liikuntaneuvontaa sekä ravitsemusohjausta. Paljon uutta ja monipuolista toimintaa - toivottavasti myös uusille jäsenille.

Kristin on terveysalan ammattilainen ja näin hän kertoo.

- Olen 26-vuotias nainen joulupukin kotiseudulta Rovaniemeltä. Koko aikuisikäni olen valunut hiljalleen etelään päin, ensin Ouluun opiskelemaan kemiaa, sitten Jyväskylään opiskelemaan liikuntalääketiedettä ja lopulta tänne Tampereelle rakentamaan työuraa. Jyväskylän yliopiston liikuntatieteellisestä tiedekunnasta käteeni tarttuivat terveystieteiden maisterin paperit. Taustallani on myös ravitsemustieteen, urheiluravitsemuksen ja liiketoiminnan opintoja.

Kristin hakeutui siis vapaaehtoiseksi yhdistyksemme sydäntyöhön. Syy on perusteltu ja hyvin henkilökohtainen.

-Jo ennen Tampereelle muuttoani halusin jollain tavalla mukaan Sydänyhdistyksen toimintaan. Liikuntalääketieteen maisteriopinnoissa erityisesti sydänsairaudet sekä sydänsairauksien ennaltaehkäisy ja kuntoutus liikunnan keinoin kiinnostivat minua erityisesti.

- Sydänsairaudet ovat olleet isäni suvun rasitteena, joten myös henkilökohtaiset kokemukset vetivät minua voimakkaasti mukaan sydäntyöhön.

Kristin on aloittanut myös yrittäjyyskokeilun yhdistyksessämme ja hänen suunnitelmissaan on tarjota yksilöllistä elintapaohjausta yhdistyksen jäsenille ja tuleville jäsenille. Koulutukseni myötä annan tieteeseen pohjautuvaa neuvontaa ja ohjausta pitkäaikaissairaille: turvallisia liikuntavinkkejä ja miten liikunnan avulla voi torjua tehokkaimmin sairauksia tai estää niiden etenemisen. Jokainen ihminen on ainutlaatuinen, ja sen vuoksi yksilöllisesti räätälöity elintapaohjaus on toimivin tapa tukea terveyttä.

Vaikka Kristin on melko tuore tamperelainen, on hän kotiutunut hyvin. Ja kaupunkimme mainiot liikuntamahdollisuudet hän on ottanut ihailtavasti haltuunsa.

- Tampere antaa unelmien liikuntakaupunkina parastaan. Työmatkaa Hervannasta keskustaan pyöräillessä, vesisateen piiskatessa naamaa, on aina saatavissa vertaistukea lukuisilta muilta työmatkapyöräilijöiltä. Iloinen ilme tai käden heilautus tsemppaa!  Pyynikin piiiiiiiitkät portaat ovat henkilökohtainen suosikkini; siellä saa kivoissa maisemissa sydämen kunnolla sykkeeseen ja jalat mukavasti vapisemaan. Rääkin loputtua Pyynikin munkkikahvit maistuvat!