Tunnelmaa ja tanssin taikaa

Toiminta • 24. Huhtikuuta 2018

Sydänviikon kohokohta Tampereella oli kunnon perinteiset tanssit. Paikaksi valittiin Ikurin Vireen Virelä, tapahtumasali, joka viritti heti oikeaan tunnelmaan. Ilmoituksessa luvattiin reilusti parkkipaikkoja. Eivät tahtoneet riittää, kun parisataa tanssijaa tuli pyörähtelemään. Jo ensimmäisistä sävelistä parketti täyttyi. Sydäntyölle ja oman sydämen hyväksi, kiteytyi nasevasti tapahtuman luonne. Alkajaisiksi Erkki Ropo ja Tampereen Harmonikkaorkesteri kajauttivat päivän säähän sopivan kipaleen:

Kun taas on aika auringon

Valo, aurinko ja huumori leimasivat lauantaitansseja. Helmat heilahtelivat ja tanssijakavaljeerien paidat kostuivat. Oli menoa ja meininkiä!

- Täällä on kaikki Tampereen hyväsydämiset.

Kyllä kunto koheni, sydämen syke sai hyvää kyytiä ja loistavia arpajaispalkintoja tavoittelivat liki kaikki. Kolme arpaa kympillä ja vitosella yksi!, huuteli ”tyttötrio”, Maire, Raili ja Pirkko Tampereen Sydänyhdistyksen aktiivit.

- Sydäntyölle ja oman sydämen hyväksi

Virelän perinteinen puffetti tarjosi monipuoliset suolaset ja makeat. Vesikannut tyhjenivät tanssin lomassa. Nesteytys toimi!

Kodin kynttilät

- Aatellaan, että nää ois niin kuin vappuvalot, siirsi Erkki iskelmän tähän päivään.

Kun Erkki Ropo ja Raija Törmälä sattuvat samalle keikalle, heillä on tapana laulaa duetto, Kodin kynttilät. Niin nytkin. Ensin kun Raija astui lavalle, kajautti koko tanssiporukka onnittelulaulun. Raija täytti vuosia. Ja aloitti oman settinsä keväisellä Amsterdamin laululla, Taas tulppaaneja tulvillaan…

Tanssiporukassa oli tietysti paljon yhdistyksen jäseniä, niitäkin, jotka harvemmin osallistuvat tilaisuuksiin. Erityisen ilahduttavaa oli myös täysin uusien tanssijoiden osallistuminen. Ehkä aina jäseniksi asti.

Tutun ja tunteita herättävän tanssimusiikin katkeamaton nelituntinen sai ihmiset muistelemaan omaa nuoruuttaan ja koettua elämää radioiden ääressä, tanssilavoilla ja elämässä yleensä.

Valoa ikkunassa

Kun kerran ajassa oltiin kiinni ja Euroviisut lähestyvät, oli paikallaan palata Laila Kinnusen aikaan ja tanssahdella hänen edustuskappaleensa.

Kun tanssimusiikin monipuolinen kavalkadi oli onnistuneesti pyörähdelty, niin erityistoivomukasesta saatiin vielä jenkka ja polkka setti. Osaajat astuivat parketille ja se oli menoa! Katsojakin miltei hengästyi.

Tämä tamperelaisten uusi Sydänviikon tapahtuma oli niin onnistunut, että ihme on, jos jatkoa ei seuraa. Siis vuoden päästä taas parketille bileisiin!

landy morris 04.10.2018 23:18

Greetings to every one that is reading this testimony. I have been rejected by my husband after three(3) years of marriage just because another woman had a spell on him and he left me and the kid to suffer. one day when i was reading through the web, i saw a post on how this spell caster on this address gbojie spiritual temple , have help a woman to get back her husband and i gave him a reply to his address and he told me that a woman had a spell on my husband and he told me that he will help me and after 2 days that i will have my husband back. i believed him and today i am glad to let you all know that this spell caster have the power to bring lovers back. because i am now happy with my husband. Thanks for Dr,gbojie . His email: gbojiespiritualtemple@gmail.com OR.His WhatsApp Number:+2349066410185 or check out his website: http://gbojiespiritualtemple.website2.me

En ole ihminen