TAVOITTEENA UTELIAS JA AKTIIVINEN SYKSY

Toiminta • 02. Syyskuuta 2018

Ennen vanhaan koulut alkoivat syyskuun 1. päivänä. Nyt ne alkavat jo paria viikkoa aikaisemmin. Onko tämä varma syksyn merkkikin siis aikaistunut? Mene ja tiedä, mutta pikkuhiljaa mekin aloittelemme syksyn toimintojamme. Paljon on vanhaa ja tuttua ja se on hyvä, turvallista. Vaan jotain uuttakin virittelemme.

Työikäisten sydänsairastuneiden vertaistukiryhmälle on tilausta. Nyt syksyn aikana kuulostelemme, mitä ryhmäläiset odottavat toiminnalta ja millaisia kysymyksiä sairaus aktiivi-iässä olevilla synnyttää. Hannelelle voi kertoa ajatuksista ja toiveista. Hän sitten kokoaa ryhmää.

Sampolan terveydellisiä yleisluentoja olemme edelleen järjestämässä. Aiheena Diabetes ja sydän on tiistaina 18.9. ja sitten keskiviikkona 26.9. on perusteellinen kahden tunnin tapahtuma Sydämen vajaatoiminta -Tunnista ja hoida oikein. 9.10. puhutaan kovin ajankohtaisesta aiheesta, unesta, joka on tänä päivänä noussut keskiöön. Siitä puhuvat jo nuoret urheilijatkin, saati sitten varttuneempi väki. Uusimmissa tutkimuksissa korostetaan riittävää, hyvää unta suorastaan koko hyvän terveyden lähtökohtana. Ilta on otsikoitu Unen vaikutus terveyteemme. Sydänpotilaan hoitopolkuun perehdytään 24.10. Kauden luentosarjan päättää liiton ylilääkäri Anna-Mari Hekkala 21.11. aiheenaan Ajankohtaista sydänsairauksien hoidosta. Näistä, kuten kaikista muistakin tapahtumista löydät tiedot nettisivujemme Tapahtumat-osiosta.

Kerhot jatkavat entiseen malliin asiantuntijavierailuin, keskustellen ja kahvitellen. Ehkäpä saamme lukea sivuiltamme heidän tarkempiakin kuulumisia syksyn mittaan. Tarkemmat tiedot kerhojen kokoontumisista ja muista yhdistyksemme tapahtumista löydät myös nettisivuiltamme.

Lavis jatkuu, tervemenoa terveyttä edistävään menoon mukaan. Vitosen kerta ja kaikki ovat tervetulleita aina torstaisin klo 15-16 Artteliin tanssisali Korkoon. Ei vaadi jäsenyyttä eikä ennakkoilmoittautumista. Mitä, jos poikkeaisit ja toisit kaverisikin. Edes kerran.

Kevään ilosanoma oli, kun Hannele Rapatti lupasi palata yhdistyksen puuhanaiseksi. Hän tuskin ehti jäädä pois hallituksen puheenjohtajan, kun palasi ainakin syyskaudeksi toiminnanjohtajaksi. Hienoa!

Asiantuntemusta on ja asiat rullaavat. Joudumme ehkä kuitenkin käynnistämään uuden toiminnanjohtajan etsinnän. Toivottavasti tuloksellisen, jotta saisimme osaavan ja aktiivisen jatkajan Hannelen työlle. Tampereen Sydänyhdistyksellä on tulevaisuus ja mahdollisuus kehittää ja monipuolistaa toimintaansa. Siihen voi jokainen yhdistyksemme jäsen vaikuttaa. Kertokaa ideoitanne, ehdotelkaa ennen kuulumattomia kommervenkkejä.  Tehdään yhdessä tähtäimenä yhdistyksen toiminnan kehittäminen ja monipuolistaminen kaikkien iloksi ja hyvinvoinniksi.

Aktiivista ja antoisaa syksyä kaikille ja rohkeutta sukeltaa uusien asioiden äärelle!