SYKSYN 2019 TOIMINTA - UUSI LIIKUNTARYHMÄ KÄYNNISTYY JÄSENILLE

Toiminta • 12. Kesäkuuta 2019

TARKEMMAT TIEDOT SYKSYN 2019 TOIMINNASTA VOIT LUKEA ELOKUUN ALUSSA UUSILTA NETTISIVUILTA!

• Syyskuun alussa starttaavat neljä kerhoamme/ryhmäämme: Naisen Sydän, Rytmiryhmä, Sydänkerho ja Sydänystävät. Tervetuloa myös uudet ryhmäläiset!
  • Lavis-ryhmä jatkaa tuttuun aikaan torstaisin 5.9. alkaen klo 15.15-16 Heli Tiusasen vetämänä, Arttelin Korko-salissa. Lavis on jumppaa lavatanssin askelin ja uudet liikkujat ovat tervetulleita ryhmään! Kertamaksu käteisellä 6 €, ei ennakkoilmoittautumista.
  • UUSI Liikuntaryhmä Liikkuva sydän on tarkoitettu luontoliikunnasta, kävelystä ja lihaskunnon ylläpitämisestä innostuneille jäsenille. Ryhmätoiminnassa korostuvat vertaistuellinen liikunta ja yhteistoiminnallisuus. Ryhmä kokoontuu viikoittain tiistaisin klo 17.30-18.30 (tai -19.00) ja joka toinen tiistai on varattu kuntosali-käynnille. Ryhmä hyödyntää Kumppanuustalo Arttelin kuntosalia.

Ryhmään osallistuminen on maksutonta, mutta esim. kuntosalimaksu 2 €/kerta ja mahdolliset muut lajikokeilumaksut ovat omakustanteisia. Ryhmä liikkuu paljon ulkona ja liikuntahetkiin varustaudutaan sään mukaisesti! Pieni sade ei menoa haittaa. Osallistujan on hyvä tietää omat rajansa, millä tavoin voi liikkua. Ryhmän vetäjinä toimivat vapaaehtoiset vertaistukihenkilöt Matti Riihelä ja Mikko Eronen.

Ilmoittautuminen ryhmään 31.8.2019 mennessä sähköpostitse: tampere@sydan.fi. Ryhmä starttaa ti 10.9. klo 17.30 Kumppanuustalo Arttelin Pohja-tilan infotilaisuudella (Salhojankatu 42, 33500 Tampere). Ryhmään on mahdollista tulla mukaan myöhemminkin. Ilmoittautumisella saadaan tärkeää tietoa ryhmän koosta. Tervetuloa!

• Yleisöluennot:
    • 18.9. klo 18-19 Sampolan auditorio: Ajankohtaista kuntoutuksesta ja sopeutumisvalmennuksesta
    • 24.9 klo 18-19 Sampolan auditorio: Kipu ja sen hoito (yhdistysten yhteinen luento)
    • 22.10. klo 18-19 Sampolan auditorio: Sydänterveellinen ruoka hoitaa koko kehoa (yhdistysten yhteinen luento)
    • 27.11. klo 18-19 Sampolan auditorio: Hyvä arki sydänsairauden kanssa, sydänlääkärin luento, aihe tarkentuu myöhemmin
  • Verenpaineen mittaustapahtumat Yliopiston apteekissa jatkuvat syys-joulukuussa, kuukauden ensimmäisenä keskiviikkona. Tervetuloa selvittämään verenpaineesi ja juttelemaan oman arjen valinnoista! Mittaushetket järjestetään yhteistyössä Yliopiston apteekin ja Tamkin kanssa.

Kuva: Suomen Sydänliitto