SYDÄNVIIKKOA VIETETÄÄN LIIKKUEN

Toiminta • 23. Huhtikuuta 2019

Sydänviikon teemana on perheliikunta: pyöräillään yhdessä ja liikutaan lähiluonnossa! Kesään valmistaudutaan Sampolan yleisöluennolla. Tervetuloa mukaan kaikille avoimiin ja maksuttomiin tapahtumiin!

OHJELMA:

Suurenmoinen kevätjuhla su 5.5.2019 klo 11–15, Sorsapuisto

Sydänterveyttä retkireppuun – vinkkejä terveellisiin retkieväisiin. Tule kysymään ja keskustelemaan paremmista ruokavalinnoista. Halutessasi voit selvittää verenpaineesi. Tampereen Sydänyhdistys on mukana koko perheen Suurenmoisessa kevätjuhlassa, jossa avataan Tampereen pyöräilyviikko (http://tampereenpyorailyviikko.net/).

Yleisöluento ke 8.5.2019 klo 18–19, Sampolan auditorio

Maksuton yleisöluento: Kesä tulossa – miten valmistautua kesään sydänsairauden kanssa? Luennoitsijana sydänlääkäri Katariina Pitkänen, Sydänsairaala. Järj. Tampereen Sydänyhdistys ja Tampereen seudun työväenopisto.

Puistosuunnistus pe 10.5.2019 klo 11–14, Sorsapuisto

Puistosuunnistuksessa pääset liikkumaan ja pelaamaan ohjatusti rasteilla, havainnoimaan luonnosta löytyviä kevään merkkejä sekä kokeilemaan puistogolfia. Suunnistus alkaa Sorsapuiston leikkikentän vierestä (Lähteenkadun ja Aaltosenkadun kulma). Unelmien liikuntapäivän tapahtuma on kaikille avoin ja se järjestetään yhteistyössä Tampereen Sydänyhdistyksen, Tampereen Diabetesyhdistyksen, Pirkanmaan AVH-yhdistyksen, Tampereen Taivaltajien, Suomen Ladun ja Golfliiton kanssa.

Taidepyöräily äitienpäivänä su 12.5. klo 12–16
Lähde tutustumaan Tampereen gallerioihin. Sydänliitto tukee tapahtumaa. Ohjelma ja ohjeet: http://tampereenpyorailyviikko.net/12-5-sunnuntai/

Sydänviikolla mitataan verenpainetta ja keskustellaan oman arjen valinnoista:

Ma 6.5.2019 klo 10–14, Tammerkosken apteekki (Ratinan kauppakeskus) ja Länsiapteekki (Lielahden Citymarket)

Ke 8.5.2019 klo 16–19, Yliopiston apteekki (Hämeenkatu)

Ke 9.5.2019 klo 11–14, Ensimmäinen apteekki (Sokos)

Sydänviikolla myös sauvakävellään:

Tampereen Kaupissa 6.5. klo 18 Sauvakävelyn uudet tuulet -tapahtuma. Maailman johtavat sauvakävelynasiantuntijat kertovat uusista sauvakävelyn terveystutkimustuloksista, esittelevät hyviä sauvaharjoitteita, ohjaavat oikeisiin kävelytapoihin ja kävelevät kaikkien osanottajien kanssa 1 - 6 km. Vapaa pääsy! Lisätietoa: https://taivaltajat.sporttisaitti.com/?x263900=353902