SYDÄNMINDFULNESS - kurssi nyt Tampereella!

17. Elokuuta 2017

Sydänmindfulness on sydänsairaille suunnattu harjoitusohjelma, jossa opit keinoja rentoutumiseen ja mielenhallintaan sekä sairaudesta aiheutuvan stressin ja ikävien tuntemusten käsittelyyn. Ryhmä tarjoaa vertaistukea ja yhdessä tekemisen iloa.

Sydänmindfulness (mindfulness=tietoisuustaito) on stressinhallintaa ja sydänterveyttä edistävä ja ylläpitävä uudenlainen liikunta-ja kuntoutumismuoto. Harjoitteisiin kuuluvat tietoisen hengityksen harjoittaminen, ohjattu mietiskely (meditaatio), tietoisen liikkeen harjoittaminen ja erilaiset rentousharjoitukset. Sydänmindfulness edistää sydänterveyttä parantamalla valmiuksia stressin hallintaan, kehon ja mielen rentoutumisen kautta sekä tietoisen ja hyväksyvän läsnäolon merkityksen ymmärtämisen kautta.

SMF-harjoittelulla on positiivisia, tieteellisin tutkimuksin todennettuja terveysvaikutuksia, esim.
  • stressitason lasku
  • rytmihäiriötuntemusten väheneminen,
  • verenpaineen lasku
  • sykevälivaihtelun kasvu sekä
  • psyykkisen kestävyyden ja elämänlaadun paraneminen.

Sydänliitto on käynnistänyt syksyllä 2017 sydänmindfulness- pilottikurssit  neljässä sydänyhdistyksessä, joista Tampereen Sydänyhdistys on yksi.

Kukin kurssikerta sisältää päivän teemaluennon, ohjattuja läsnäolo- ja rentousharjoituksia sekä hengitys- ja liikeharjoituksia. Teemoja ovat mm. stressi, hengitys, tietoinen liike, myötätunto, läsnä oleva vuorovaikutus sekä oma tahto ja toiveet.

Tervetuloa mukaan.

Ryhmä: maanantaisin alk. 18.9.17 klo 13.30-15
  Hinta: JÄSEN: 85 € ,   EI JÄSEN: 100 €.
                       Kesto:  18.9.- 13.11, 8 x peräkkäisinä maanantaina (ei 23.10.)
  Paikka: Joogakoulu Ong  Namo, Yliopistonkatu 58 B, ylin kerros

Ilmoittautumiset 15.9.17 mennessä puh. 045 127 4467 tai tampere@sydan.fi