Sydänleikatuista tulee Sydänystävien kerho!

Sydänleikattujen kerhossa puhaltavat nyt muutoksen tuulet. Vaihdossa ovat niin nimi, kokoontumisaika ja – paikka kuin vetäjäkin.

-      Sydänleikatut- nimi ei ole tätä päivää, sillä sydänleikkauksia ei enää juurikkaan tehdä. Nimi on lähinnä aiheuttanut hämmennystä mahdollisten uusien jäsenien keskuudessa, ja heiltä onkin tullut viestiä ettei kerho ole heitä varten kun heillä ei ole leikkausta takanaan, kertoo kerhon vetäjä Risto Mäkelä ja jatkaa: Aluksi pohdimme sydänoperoidut- nimeä, mutta päädyimme kuitenkin hyvässä yhteisymmärryksessä Sydänystävät- nimeen. samalla pohdimme oman kerhomme ydintehtävää. Se on yhdessäolo sekä hyvä ja iloinen mieli. Emme halua piehtaroida sairauden varjossa vaan tarkoituksena on, että voimaantua mukavien asioiden ympärillä. Ei sairauksista puhuminen toki kiellettyä ole ja jokainen saa varmasti kuuntelijan ja tsemppausta.

Sydänystävät kokoontuvat vuoden vaihteen jälkeen tiistaisin klo 11 alkaen osoitteessa Tampereen vertaistukikeskus, Mustalahdenkatu 19 D. Kokoontumisten aikana mm. vaihdetaan kuulumisia, joskus pidetään tietokilpailu tai kuunnellaan vieraiden alustuksia.  Lisäksi käydään yhdessä teatterissa ja retkillä.  Lopuksi joka tapauksessa kahvitellaan.

Risto Mäkelä on vetänyt Sydänleikattujen kerhoa jo usean vuoden ajan.  Nyt hän on kuitenkin päättänyt siirtyä syrjään kevätkauden jälkeen. Uutta vetäjää kaivataan, ja Risto on luvannut auttaa uutta vetäjää syksyn ajan.

-      Aikansa kutakin, sanoo Risto. Uusi luotsi ja uudet kujeet. Olen varma, että uusi vetäjä tekee hyvää koko kerholle. Itse aion siirtyä kahvipöydän toiselle puolelle, vaimon viereen, hän vielä tokaisee ja nauraa makeasti.

Vaikka moni asia muuttuu, yksi pysyy samana: Sydänystävät pelaavat edelleen Bocciaa tiistaisin klo 14.30 alkaen Koskikodissa, osoitteessa Rongankatu 8.  Sinnekin kaikki ovat tervetulleita, myös ne jotka eivät kuulu mihinkään kerhoon.

risto.makela41@gmail.com puh. 040 536 6422.