Nuku hyvin!

Toiminta

Suuri unitapahtuma keräsi Sampolaa marraskuussa parisataa unesta kiinnostunutta. Toivottavasti uudet vinkit ja ohjeet virittelevät sikeitä, rentouttavia ja hyviä unia. Riittävä ja hyvä uni on tärkeää. Sen tietävät jo nuoret huippu-urheilijatkin, harjoittelu, tasapainoinen ravinto ja riittävä lepo ovat edellytykset korkealle asetettuihin päämääriin. Ja meidän tavistenkin on viisasta tiedostaa, mistä aktiivinen ja tyytyväinen elämä rakentuu. Perusta luodaan ravinnolla ja riittävällä unella -läpi koko elämän!

Uneen vaikuttavia asioita voi pohdiskella mm. näiden  unitapahtuman luentoaiheiden myötä ja vertailla nukkumiskokemuksia ystäviensä kanssa. Unettavia keskusteluja!

Uni ja sydän, FT Vilma Lammi, Helsingin yliopisto

Luennossaan Vilma Lammi selvittää unen ja sydänterveyden välisiä yhteyksiä, pohtii unen merkitystä ihmisen terveydelle ja antaa vinkkejä hyvään uneen. FT Vilma Lammi (ent. Aho) on Helsingin yliopiston Sleep Team Helsinki -ryhmään kuuluva unitutkija, joka väitöskirjatutkimuksessaan selvitti univajeen aiheuttamia muutoksia mm. ihmisen immuunijärjestelmässä ja kolesteroliaineenvaihdunnassa.

Kuorsaus ja uniapnea – myrkkyä makuuhuoneessa, dosentti, erikoislääkäri Miikka Peltomaa, Korvalääkärikeskus Aino.

Miikka Peltomaa keskittyy huonon unen, uniapnea ja sydän- ja verisuonisairauksien keskinäisiin yhteyksiin ja valottaa kuorsauksen ja uniapnean olemusta, diagnostiikkaa ja hoitoa. Dosentti Miikka Peltomaa on korva-, nenä- ja kurkkutautien erikoislääkäri, joka työskentelee paljon unihäiriöiden parissa. Peltomaan erityisalaa on unenaikaisten hengityshäiriön, uniapneataudin diagnostiikka ja hoito. Hän toimii myös Helsingin Musiikkitalon muusikkopoliklinikan ylilääkärinä ja korva-, nenä- ja kurkkutautiopin dosenttina Helsingin yliopistossa.

Hyvä syöminen ja liikunta unirytmin pelastajina, THM, ravitsemusterapeutti Tuija Pusa ja TtM, fysioterapeutti Annukka Alapappila, Suomen Sydänliitto

Tuija Pusa ja Annukka Alapappila kertovat hyvästä syömisestä ja liikunnasta terveyden voimavarana ja antavat syömiseen ja liikkumiseen liittyviä käytännön vinkkejä. THM, ravitsemusterapeutti Tuija Pusa toimii ravitsemusasiantuntijana ja TtM, fysioterapeutti Annukka Alapappila liikunta-asiantuntijana Suomen Sydänliitossa.

Oheisohjelma

Tunnetko arvosi? Tapahtumassa on mahdollista mittauttaa oma verenpaineesi ja saada tietoa henkilökohtaista ohjausta terveellisissä elintavoissa.

Ruokavinkkejä kiireiselle. Sydänmerkki esittelee nopeat ja terveelliset vinkit.

Mukana tapahtumassa myös Yksi elämä –terveystalkoot.

MONICA DAVID 02.02.2018 03:33

SPEAKING FROM EXPERIENCE WITH GOOD RESULT TO TESTIFY ABOUT I am Monica David from Ontario Canada, i want to testify about the good service of Dr. Ugo Wonders living in USA for helping me bring back my fiancee who left me because of a prostitute. it was a terrible and depressing time when my fiancee whom we were supposed to be married in two months cancelled our wedding because of a prostitute who cast a spell on him and stole him away. i was searching for help online when i saw a review about Dr. Ugo of General Spell Temple, i then contacted him for help. I followed all his instruction accordingly as he assured and guaranteed me that my Fiancee will be back in 48 hours, to my greatest surprise in exactly two days after the spell was cast, my Fiance called me and started to apologize for leaving me because of another lady. i waited for two months in which we are now married before i could testify and right now, we are one happy family and its going to remain like this for ever.. all thanks to Dr. Ugo Wonders of General Spell Temple. you can contact Dr. Ugo for any relationship problem through his direct email : generalspelltemple@gmail.com or call him directly on +1 386-336-9876 website:http://generalspelltempleblog.wordpress.com

En ole ihminen