Sydänkerho

Tervetuloa kerhoomme joukkoon iloisten ihmisten.

Täällä sä tuttuja tapaat, täällä on sanakin vapaa.

Sydänkerhon tunnuslaulu toivottaa tutut ja uudet tulokkaat reippaasti mukaan tapaamisiin. Koska kerho on toiminut jo yli 40 vuotta on sen monimuotoisessa toiminnassa myös joitain perinteitä, joita vaalitaan. Onpa toiminnassa vielä vahvasti mukana kerhon perustaja Helena Numminenkin!

Parituntisen kokoontumisen aikana keskustellaan, lauletaan ja kuullaan alustuksia. Muutaman kerran vuodessa lähdetään retkelle, tehdään pieniä matkoja ja poiketaan teatterissa. Jokainen kerhotapaaminen huipentuu suun mukaiseen kahvitteluun.

Joskus kun elämä kenkuttaa, aina jostakin kolottaa.

Vaan täällä ne murheetkin haihtuu ja kahvikultakin maistuu.

Sydänkerho kokoaa tapaamisiinsa viikoittain liki 40 uskollista osallistujaa. Kerholaiset voivat ehdottaa omaakin ohjelmaa; joku on lukenut jotain, minkä haluaa jakaa. Joku voi kertoa mieltä ilahduttaneista kokemuksista. Sana on vapaa!

Uudet tulokkaat ovat aina tervetulleita tutustumaan - ja toivottavasti pitempäänkin viihtymään kerholaisten seurassa, aktiivisena kerholaisena. Turhaksi ken sanoa voi kahvin ylistyksen? Sehän antaa väsyneelle parhaan virkistyksen. - Kahvilaulu on kerholaulun lisäksi tapaamisissa heläytetty piristys. Vuosien myötä siitä on tullut osa traditiota, joka on aina mukava laulaa ja kuulla, painottaa Helena Numminen kerhon lauluperinnettä. Olihan kerholla aikoinaan oma kuorokin.

Kokoontumiset ovat syykuun alusta toukokuun loppuun aina maanantaisin klo 11-13 osoitteessa Kuninkaankatu 36 (Tampereen Invalidien kerhohuoneisto). Kesä-,heinä-, ja elokuussa ei ole säännöllisiä maanataikokoontumisia.

Yhteyshenkilönä toimii Maire Telenius puh. 0400-132 406.

Vuodelle 2017 suunniteltua:

Vuosi 2017 aloittaa Sydänkerhon toiminnan 43:n toimintavuoden. Kerhon vetäjänä toimii edelleen Helena Numminen, joka on luotsannut kerhon toimintaa alusta alkaen.

Vuoden ensimmäisessä kokoontumisessa ma 9.1.2017 kerholaiset valitsevat uuden toimikunnan, jonka tehtävänä on tarkemmin suunnitella kerhon toimintaa ko. vuodelle. Lopullisesti suunnitelmat päättää kerholaiset.

Kerhon tarkoitus on säännöllisissä kokoontumisissa jakaa mukavaa yhdessäoloa, iloisuutta ja aktivoitumista. Kerhossa lauletaan, pidetään tietovisailuja, tuolivoimistellaan, pidetään yllä erilaisia muistia ylläpitäviä harjoituksia, kuullaan runonlausuntaa ja luetaan ”nauru pidentää ikää” kertomuksia yms. Lisäksi yritämme kerran kuukaudessa saada jonkun asiantuntijan kertomaan ajankohtaisista meitä koskettavista asioista tai luennoitsijan jostain terveyteen liittyvistä asioista.

Toivomme myös yhteistoimintaa muiden sydänyhdistyksen kerhojen kanssa.

MATKASUUNNITELMAT, TEATTERIT yms. kiinnostavista teatterimatkoista ja muista matkoista keskustellaan yhdessä kevään aikana. Nyt jo päätetyt suunnitelmat:

- Perinteinen laskiaismatka tehdään Hauhon Ilorantaan helmikuussa 2017.

- Jouluruokailumatka llorantaan kuuluu myös jokavuotiseen suunnitelmaan.

- Lisäksi yhden päivän matkat ovat suosittuja ja niihin yritämme panostaa.

matkoista keskustellaan yhdessä kevään aikana. Nyt jo päätetyt suunnitelmat: - Perinteinen laskiaismatka tehdään Hauhon Ilorantaan helmikuussa 2017. - Helenan-päivämatka heinäkuun lopulla Ilorantaan kuuluu jokavuotiseen ohjelmaan. - Senioriviikolle Ilorantaan osallistumme keväällä 2017. Sieltä saadaan uutta puhtia toimintaan sekä henkistä että fyysistä hyvää oloa. - Kevääksi on suunniteltu vierailu Arabia-taloon, Heljä Liukko-Sundströmin vieraaksi. - Jouluruokailumatka llorantaan kuuluu myös jokavuotiseen suunnitelmaan - Lisäksi yhden päivän matkat ovat suosittuja ja niihin yritämme panostaa. Vielä ei ole varatuna kohdetta, mutta eri vaihtoehtoja pohdimme. - Teatteriin menemme ainakin Ränssin Kieviin ja muista teattereista ja teatteri- matkoista päätämme myöhemmin.