Naisen Sydän-ryhmä

Naisen Sydän –ryhmä on vain  naisille suunnattu vertaistukiryhmä, jossa jaamme kokemuksia ja saamme kuulla asiantuntijoiden alustuksia sydänterveyden tiimoilta. Ryhmä on perustettu vuonna 2008 ja tilaisuuksissa käy säännöllisesti 12-18 naista.  Tapaamisissa vaihdetaan kokemuksia yhteisistä sydämen toimintaan liittyvistä asioista.  Voimme luottamuksellisesti kertoa henkilökohtaisimmistakin kokemuksistamme.

- Luottamuksellisuus, oikea tieto ja keskustelut ovat ryhmän toiminnan keskiössä, sanoo ryhmän vetäjä Pirkko Paloheimo, jonka omakin sydän aiheuttaa jatkuvaa tarkkailua. Kaikki eivät välttämättä halua kertoa kokemuksistaan, mutta luottamuksellisuus takaa sen, että ne jotka haluavat avautua, tietävät että asiat jäävät ryhmään. Niitä ei levitellä!

Ryhmätapaamisissa kuullaan lääkäreitä, terveydenhoitajia ja muita hyvinvoinnin ammattilaisia, joiden vinkkien innostamina voimme säilyttää tai parantaa elämänlaatuamme. Uusia tulokkaita rohkaistaan esimerkein ja keskusteluin - elämä jatkuu! Ryhmäläisten perusjoukko toivottaa mukaan uudet, uusia näkemyksiä ja kokemuksia tuovat jäsenet. Olet tervetullut jakamaan ja kokemaan, miten arjessa elämme täysipainoista elämää.

Tule rohkeasti mukaan!  Kokoonnumme kuukauden ensimmäisenä maanantaina klo 10.30 Tampereen seudun vertaistukikeskus, Mustalahdenkatu 19, liiketila 8. Lisätietoja saat  ryhmän vetäjänä toimivalta Pirkko Paloheimolta,  puh.  0505407459. Soita, kysy ja tule tutustumaan ryhmäämme! Jos päätät tulla toistekin ja jäädä, niin Tampereen Sydänyhdistyksen jäsenyys antaa jatkuvan osallistumisoikeuden.

NAISEN SYDÄN – RYHMÄ

Kevään 2019 ohjelma:

Ma 7.1.2019 klo 10.30  Lääkkeiden yhteisvaikutu Asiantuntijana proviisori Lauri Peura,Tammerkosken Apteekki, Ratina

Ma 4.2.2019 klo 10.30  Sydämen vajaatoiminnasta Asiantuntijana vajaatoimintahoitaja, Sydänsairaala

Ma 4.3.2019 klo 10.30 Karpatiat ry ja kardiomyopatia Vierailijana Anja Valta, Karpatiat ry:n varapuheenjohtaja ja vertaistukihenkilö

Ma 1.4.2019 klo 10.30  Sydänpotilaan liikunta Asiantuntijana fysioterapeutti Minna Berg-Saarinen, Sydänsairaala

Ma 6.5.2019 klo 10.30 Vertaistuen merkitys voimavarana ja yhteisöllisyyden ylläpitäjänä sydänpotilaan elämässä.

TERVETULOA RYHMÄÄMME - SOITTELE, KYSY JA TULE TUTUSTUMAAN!